torsdag 1. oktober 2009

Prosjektene mine :)

Englene mine!

Denne søte dama fant jeg på en Australsk blogg. Jeg ble så betatt, men hadde ikke mønster, så jeg måtte tegne selv. Det ble to stykker, jeg gav de vinger, og jeg synes de er kjempesøte!


...Batikk...


Dette teppet ble laget av en (to!) ruller med ferdigkuttede lapper i diverse batikk. Jeg og Bjørg-Eve hadde vært på en lappebutikk i Nederland og handlet, og da jeg hadde sydd opp min bunke måtte jeg jo ha mer - takk Tante!!


...Japansk...
Min yngste datter Synne (12 år) har hjulpet meg med dette teppet. Det er sydd i japanske stoffer i deilige gråtoner. Inspirasjonen kom fra et teppe FrJ hadde stillet ut på en messe...



...Hjertebildet...
Dette lille bildet er jeg veldig gla i. Det er egen design, tett quiltet på maskin, og med en hel del franske knuter. Herlig!


Pyramideduken
Denne løperen fant jeg i Quiltemagasinet, morsom sak :) Jeg liker fargene godt, sommer og sukkertøy...



Matildes sommerveske...

Ble så inspirert av en kunde jeg hadde innom i butikken at jeg måtte sy denne veska! Og mens jeg sydde på den sorte utgaven, vokste den rosa fram i fantasien - resultatet ser dere her!




Det blir jo bestandig restestoff, og da kan man jo sy punger :)


Berit.

3 kommentarer:

Sølvis blog sa...

herlige englebilder og mye annet flott du har sydd. Skjønner godt den med å bli "smitta" av andre til å sy noe som likner (veskene)
det er sånn det blir fullt av UFO'er hos meg. Takk for ei trivelig helg sist helg. hvoran går det med den blå roly-poly'en?

Sysnella sa...

Den er på tur:) Må bare få ro til å sitte på syrommet. Holder på med veska til Leanne;)

Anne sa...

Så lekre prosjekter, jeg er svak for sånne design - både form og farger. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min :)

Velkommen til Sysnella sin blogg!

Nå er det på tide at Sysnella får sine produkter ut i cyberspace, så jeg må starte med blogging :)